6 Ocak 2014 Pazartesi

Yumurtalı Ekmek


Merhaba arkadaşlar.  Bugün sizlerle bayatlamış ekmekleri değerlendirme yöntemlerinden birini paylaşmak istiyorum. Aslında bunun için çok fazla yöntem var biliyorsunuz. Yumurtalı ekmek, ekmek kızartması,  ekmek buğulaması,  ekmek pizzası, çorbalık kıtır ekmek, köftelik ufalanmış ekmek... ilk aklıma gelenler bunlar. Eminim sizimde kendinize gore yöntemleriniz vardır. Ben bugün çocukluğumdan beri severek yediğim yumurtalı ekmeği paylaşmak istiyorum. O kadar seviyorum ki; yapabilmek için hususi ekmek bayatlatiyorum :) gerçekden...taze ekmekle güzel olmuyor çünkü ;) Hatta bazen pide alıp bayatlamasi için bir iki gün dışarda bırakıyorum ve küçük küçük doğrayıp fırında kizartiyorum. Poşetleyip buzluğa koyuyorum çorbalara katmak için.  Ama asıl önemli olan hazırda bayatlamış olan ekmekleri değerlendirmek tabii.  Lütfen sizde bayatlamış ekmeklerinizi çöpe atmayın. Hiçbirşey yapamadıysanız ıslatın ve Ağaçlık bir alana atın ki kuşlar, böcekler nasiplensin...

Malzemeler:

● bayatlamış ekmek, Brötchen,  pide, dilim ekmek...
● 3 yumurta
● kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
● 3 kaşık süt
● Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:

1. Yumurtaları kırıp çırpma teli ile çırpın. İçine sütü ve ince rendelenmiş beyaz peyniri ekleyip karıştırın.
2. Geniş bir tavada yağı kızdırın. Ekmek dilimlerini (Brötchen yada pide ile yapıyorsanız ikiye bölerek inceltin) yumurtalı karışıma arkalı önlü batırıp tavaya koyun. Her iki tarafınıda kızartarak kağıt havlu üzerine alın. Sıcak servis yapın. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder