15 Kasım 2013 Cuma

Peynirli - Patatesli Gözleme

Merhaba arkadaşlar, 

Beklenen gözlemelerimiz karşınızda...
Bu sabah kahvaltı için ekmeğim olmadığını görünce çocuklarında seveceği bişeyler yapiyim dedim. Bu gibi durumlarda genelde krep yaparım ama uzun zamandır gözleme yapmayı istiyordum. Vaktimde varken yapiyim dedim. İyide oldu. Rahmetli annemle birlikte, eski evimizin teras katına kadar sarmış olan üzüm asmasinin altinda gözleme, katmer yaptığımız günleri hatırladım... Tabi annem benim gibi 15-20 tane yapmazdi ;) Sac bi kuruldumu ortaya bütün gün kalkamazdik başından... Güzel günlerdi ...
Bizde ana-kız geçtik mutfağa bugün. Benim kızım gibi küçük ama becerikli bi kızınız varsa gözleme yapmak okadarda sorun değil ;) ben açtım, kızım pisirdi. Bu aradada beni epey güldürdü... :)))
Gözlemeler piserken çıkan sesi sordu bana. Bende: peynir yanıyor, onun sesi, dedim. Ne dese beğenirsiniz...
— Hee anladım anne. Peynirin sesi o. Auwa, offff, yanıyoruuum diye bağırıyor peynir dime?
:))) Gülmekten kırıldım önce. Baktım bozuldu bana toparladım hemen...
— Çok güzel düşündün, dedim. Ben hiç bu yanını düşünmemiştim... Anlayacağınız keyifli bir gözleme kahvaltısı yaptık. Sizlerede keyifli güzel günler geceler diliyorum ve tarife geçiyorum. ..

Hamur için:

● 2 su bardağı ılık su
● yarım yaş maya
● az toz şeker
● 1-2 yemek kaşığı yoğurt
● aldığı kadar un (5 su bardağı kadar)

İç malzemeleri:

● 2 kalıp beyaz peynir
● 2 dal taze soğan
● Maydanoz
● Karabiber

Patatesli için;

● 7-8 tane haşlanmış patates
● 1 baş soğan
● 2 kaşık biber salçasi
● yarım çay bardağı sıvı yağ
● tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:
Toz şekeri ve mayayi ılık suda eritip yoğurdu ekleyin. Tuzunu ve unu ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru yogurduktan sonra üzerini kapatarak en az yarım saat dinlendirin. Bu arada iç malzemeleri karıştırın. Bunun için peyniri rendeleyip içine taze soğanı ve maydanozu ince ince doğrayın. Karabiberide katıp karıştırın.
Patatesli için ise: sıvıyağda ince doğranmış soğanları kavurun. Soğanlar pembelesince biber salcasinida ekleyin. Daha sonra haşlanip rendelenmiş olan patatesleri ve baharatlari katip karıştırın. 1-2 dakika kavurdukdan sonra altini kapatıp soğutun.
Hamur mayalandikdan sonra küçük bezelere ayırın ve üzerlerini nemli bezle yada Streç Filmle kapatın. Herbir bezeyi pasta tabagindan büyük olacak sekilde oklavayla büyütün. Yarısını kapatacak şekilde ic malzemesini yayip bosda kalan kısmı malzemelerin üzerini kapatacak sekilde katlayin. Kenarlarına parmaklarınızla bastırarak iyice yapıştırın. Önceden ısıttiginiz sac'da yada düz tost makinesinde (Silex gibi) önlü arkali pisirin. Kenarlarini tahta kaşıkla bastirarak iyice pismesini sağlayın. 
Pişirme islemi bitince yumuşak kalmasi için üzerine isteğe bağlı olarak tereyağı sürebilirsiniz... 
Afiyet olsun. ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder